Saturday, August 15, 2009

Kita terjah!!!!

apa2hal aku nak gelak dulu, hehehehe...tajuk cam gempak je kan..tp x r gempakpun..baru2 ni aku ngan sorang member aku Ude p jenjalan ke Melaka bandaraya warisan dunia. Plan asal adalah ke Pulau langkawi..tu pun dah lama dah plan masa bulan april..cadang nak p may tp atas sbb tertentu plan ke Langkawi cancel..huhuhu cedeyyyy..ala bkn apapun sbb ongkosnya ngak cukup...tu pasal cancel tu..dan bulan may pun berlalu begitu saje tanpe apa2 agenda...pastu plan nak p The Lost of Tambun kat Perak nuu..mmg da excited giler r.. da plan nak gerak 1 keta dalam 4 org, makanye tong2 sorang lebih kurang RM150 utk perbelanjaan minyak kete, tol, mencekik,tiket dan lain2.. Ntah mcm ntah adalah sorang "makcik" yakni kwn aku bagitau yg tambun tu x besttt..katanya lebih baik g sunway lagoon atau desa water park.. Huh! cancel lg!!! dan kputusan telah d muktamadkan utk p mlaka.... lastly planning p 4 org jd 2 org je.. Aku dan Ude je..
Maka pada hari jumaat yg indah lg syahdu bertolak r kitorg ke mlaka dgn menaiki kete kenisa akk aku..(kete kecik bleh jimat minyak..lgpun dia da isi full tank :) Dan buat ptama kalinya aku drive sjauh itu..sbnrnya tak jauhpun..lebih kurang jarak nak balik ke kampung aku je... odw ke mlaka singgah pam tayar kat shell sg Besi...malu nak crita tp nak crita gak..kami berdua tak tau nak mcm mana pam tayar..hahaha!!!kami cuma tau drive je..wlau ude ada kete gak..tp bab2 cam tu dia serah kat adik dia..ada ka patut..len r cam aku yg xde kete nih.. mujur r ada abg shell yg baik hati sudi nak mmbantu..hehehe... trima kasih la ek.. sesambil dia tolong pam tayar smpt gak r dia memberi sepatah dua kata nasihat kat aku... antaranya klu kena langgar dr blakang jgn trus turun..amik no keta org tu dulu..klu nak setel p balai..
Meneruskn perjalanan dgn pemanduan yg berhemah..x laju pun pecut 90 -100km/j je.. tu pun da rasa gego knisa nih..tiba kat Alor Gajah kami di sambut dgn jerebu yg tebal ya amat...
malas da nak cite... layan je la sbahagian gambar kat bawah ni... :)


Wajah ceria lg sbb br je sampai kat taman Mini Malysia Ayer Keroh..


bila 2 org dak pompuan da start perasannnn :)
dalam menaraTaming sari..Seronok sebenornya
klu jenjalan time org len keje nih..


time nih ada r sorg mat saleh baik ati nak tolong amik gambar kitorg..


Nak belakon r kon0nnye...tp x menajadipunnnn.....


wajah kepenatannnn.... huhu ksian.... first time naik beca nih..ksian pun ada kat pkcik
tu..ye r kan berat kitorang je da 100kg.. blum
lg campur berat beca..ishhhh


Comel kambing tu kannn :)

apa motif sebenar gambar ni eh???aku bkn nak crita mgenai kreta honda putih tu mahupun mat saleh dan bininya tu..menurut pakcik beca, kawasan simpang tu adalah tempat Hang jebat mati di tikam..btul atau tak..wallahua'lam...

No comments: