Monday, August 3, 2009

Jalan2 makan angin

Dah lama rasanya aku duduk terperap di rumah..
xde aktiviti yang menarik yg nak di lakukan..asal habis keje je balik rumah terus membutakan diri..bosan giler.. dan baru2 ni dapat gak g jalan2 makan angin..mujur x kembung perut.heh..
ke mana destinasi aku klu tak ke cameron highland.. tak silap last trip aku ke tanah tinggi bulan ogos 2008, masih lg trasa 'kenyamanan' dan kesejukan..tp kali ni cuaca sama je mcm kat kL ni..
panas menyengat kulit..cuma masih ada angin sepoi2 bahasa...dah xde lg kabus..klu dulu bcakap je dah kluar 'asap'..ah!! cameron dah tak se'best' dulu..makanya selepas ni kena cari destinasi baru utk melepaskan lelah...


ni masa nak naik ke cameron melalui simpang pulai, tengok la sinaran matahari tu... memancar terik. Jam lebih kurang pukul 9 tp panasnya mcm dah pukul 11.



Sg Palas tea Plantation. Bangla tu dengan selambanya menjunjung mesin potong daun teh.. kuat gile..hari2 minum teh, mesti kuat mcm dia..hehehe


kedai bunga aka kebun bunga... kat bawah pasu2 bunga yg bergantungan ni la aku lepak selama 3 jam tanpa sedar sambil menikmati tart strawberry.. hehe..bukan senang nak tengok aku lepak lama2 kat satu2 tempat.. ralit melihat keindahan bunga2 yg ada di kedai ni....


Custard strawberry tart n Cheese tart..mmm yummmyyyy :)




No comments: